znaczacy > comp.* > comp.pecet

Eneuel Leszek Ciszewski (01.01.1970, 02:00)
Jacek Maciejewski:

>> działał jakieś 6-7 lat


> Ale ten działał 100 lat :)


Bez 30 miesięcy?
Jacek Maciejewski (30.11.2018, 12:41)
Pewien dysk Samsunga wykręcił 850000 godzin :)

Jak to możliwe?
elmer radi radisson (30.11.2018, 13:28)
On 2018-11-30 11:41, Jacek Maciejewski wrote:
> Pewien dysk Samsunga wykręcił 850000 godzin :)
>
> Jak to możliwe?


prawdopodobnie w tym modelu czy firmware producent zastosowal jakas
wlasna nietypowa metode liczenia tego parametru.

"The raw SMART attributes (temperature, power-on lifetime, and so on)
are stored in vendor-specific structures. Sometime these are strange."



Pewnie trzeba by uzyc narzedzia ktore ma lepiej rozpracowane
parametry dla Samsungow, moze ono by umialo sobie to prawidlowo
przeliczyc.
Marcin Debowski (30.11.2018, 15:04)
On 2018-11-30, Jacek Maciejewski <jacmac> wrote:
> Pewien dysk Samsunga wykrecil 850000 godzin :)
>
> Jak to mozliwe?


Nie wiem, ale mialem WD Greena w NVR i dzialal jakies 6-7 lat na
okraglo i skonczyl dzialac bez bledów.
Mateusz Viste (30.11.2018, 16:09)
On Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 +0000, Marcin Debowski wrote:

> On 2018-11-30, Jacek Maciejewski <jacmac> wrote:
>> Pewien dysk Samsunga wykrecil 850000 godzin :)
>> Jak to mozliwe?

> Nie wiem, ale mialem WD Greena w NVR i dzialal jakies 6-7 lat na okraglo
> i skonczyl dzialac bez bledów.


6-7 lat to mniej wiecej mediana, ale stuletni dysk Jacka to jednak
ponadprzecietnie dobry wynik.

Mateusz
Jacek Maciejewski (30.11.2018, 17:11)
Dnia Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> działał jakieś 6-7 lat


Ale ten działał 100 lat :)
Myjk (30.11.2018, 17:58)
Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 GMT, Marcin Debowski

> Nie wiem, ale mialem WD Greena w NVR i dzialal jakies 6-7 lat na
> okraglo i skonczyl dzialac bez bledów.




To jest mój dysk, który wraz z drugim takim samym dyskiem, pracuja w
macierzy RAID-1. To chodzi w STACJI GRAFICZNEJ non-stop od... no widac od
ilu, praktycznie 10 lat. W tym czasie ta macierz przezyla multum mniejszych
i wiekszych przepiec, zaników pradu a nawet dwa strzaly pioruna w wyniku
których poleciala plyta glówna. Aha, zas sam komputer z tymi dyskami,
jeszcze na Win2k pózniej na Xp, ale takze W7 (tylko potem juz nie
sprawdzalem ile chodzi, no bo chodzil dlugo), potrafil miec uptime 8
miesiecy bez restartu (tylko musialem mu co jakis czas skillowac i
uruchomic ponownie explorera) i tylko dlatego tak krótko, bo UPS nie
wytrzymal.
Marcin Debowski (01.12.2018, 00:57)
On 2018-11-30, Mateusz Viste <mateusz> wrote:
> On Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 +0000, Marcin Debowski wrote:
> 6-7 lat to mniej wiecej mediana, ale stuletni dysk Jacka to jednak
> ponadprzecietnie dobry wynik.


Oj tam oj tam, jedno zero mi gdzies ucieklo.
Marcin Debowski (01.12.2018, 00:59)
On 2018-11-30, Jacek Maciejewski <jacmac> wrote:
> Dnia Fri, 30 Nov 2018 13:04:38 GMT, Marcin Debowski napisal(a):
>> dzialal jakies 6-7 lat

> Ale ten dzialal 100 lat :)


No dobrze, dosyc duzo, ale ze szwagrem zrobilismy raz taki co chodzil
105.
n (01.12.2018, 10:42)
Napisz jeszcze, przy jakim procencie zapelnienia dysku.
Mnie w tej chwili niemal jednoczesnie padly dwa dyski w dwóch nasach zapelnione pod 95%.

-----
Eneuel Leszek Ciszewski (05.12.2018, 23:44)
"Jacek Maciejewski" 4vkgoco01u27$.s1dkfupalwd2.dlg

> Pewien dysk Samsunga wykręcił 850000 godzin :)
>
> Jak to możliwe?


Wszystko jest możliwe!
Właśnie Evo dał czadu -- ponad 4TB/s!!!

Write 4 294 967.288 00 MB/s
Read 4 294 964.5 MB/s

Taki dysk!!!
APki balkonowe też dają czadu!!!
Znajdę snap -- pokażę!

Snap szybkości Evo poczyniłem!!

Zazwyczaj jednak maksymalną szybkością jest kilkadziesiąt MB/s.

-=-

Co więcej -- dwa różne programy czytające ten sam SMART
raportują inny TBW na tym samym (mam tylko jeden) dysku!
Różnica ~stała niemal od początku mego obserwowania.

-=-

[Wywalam co mogę -- ale nadal są jakieś przecieki...
Najprawdopodobniej źle uszczelniłem po skrobaniu nożykiem... ;)
Jako uszczelniacz posłużył mi techniczny silikon wyciśnięty
ze sztucznego biustu pani Kasi?... Nic z tego -- nie podam
imienia nawet w myślach, bo boję się RODO!!! Uszczelniłem
połączenie też z obawy przed RODO!!! Tak to jest, gdy ktoś
dysk szeroki na x4 wpina (po doskrobaniu nożykiem) w wąskie
gniazdo x2...]

Nadal coś cieknie -- kilka KB/s wycieka stale na SSD...

Obciążenie dysku SSD od czasu do czasu sięga 100% i w czytankach,
i w pisankach, ale zazwyczaj to mniej niż jeden procent pisania
i zero czytania.

Czy dysk PCIe v3 x2 dałby podobny efekt do tego Evo?
Zapewne tak -- a byłby tańszy o ~100 pln, ale nie żałuję
,,wyboru''. W cudzysłowie, bo właśnie taki dysk był ,,na półce''.

-=-

Uprzedzając mądrości -- buforowanie zapisu na HDD niewiele wnosi.
Mam nadal 3 sprawne partycje 64W10 na HDD -- mogę eksperymentować
,,do woli''. W cudzysłowie, bo na HDD komputer zazwyczaj czeka na
dysk, przez co eksperymenty nie są łatwą sztuką.

Wczytanie 120 MB słownika PWN z HDD trwa tak zwaną chwilę.
Nie opłaca się zrzucanie tego pliku na SSD.

Ale zapisywanie masy małych plików na HDD uniemożliwia życie.
Gdyby tFUrcy Win szanowali klientów -- nie oferowaliby takiej
głupoty.

Co gorsza -- SWAP na SSD musi jakiś być!
Próba wywalenia pliku wymiany na inne dyski daje ćwierć GB na SSD.
Trzeba na SSD postawić 16 MB -- wówczas na tymże SSD będą dwa pliki
zabierające razem 32 MB...
Eneuel Leszek Ciszewski (07.12.2018, 02:19)
"Eneuel Leszek Ciszewski" pu9grp$bb2$1

>> Pewien dysk Samsunga wykręcił 850000 godzin :)
>>
>> Jak to możliwe?


> Wszystko jest możliwe!
> Właśnie Evo dał czadu -- ponad 4TB/s!!!


> Write 4 294 967.288 00 MB/s
> Read 4 294 964.5 MB/s


> Taki dysk!!!
> APki balkonowe też dają czadu!!!


Właśnie jedna zbiesiła się. Radośnie mruga LEDkami poprawnie
i resetuje się na oko także poprawnie, ale nie chce gadać...

> Znajdę snap -- pokażę!


> Snap szybkości Evo poczyniłem!!




Najpierw jest SMART Evo, niżej jest RAMdysk,
następnie Toshiba i Samsung...

Na górze dyski, na dole hybryda.
Eneuel Leszek Ciszewski (08.12.2018, 00:46)
"Eneuel Leszek Ciszewski" pucedb$aqg$1

>> Właśnie Evo dał czadu -- ponad 4TB/s!!!


RAMdysk tez dał czadu! Wszystko na ponad 4 TB.
Zmowa jakaś czy coś? 2^32=4294967296

>> Write 4 294 967.288 00 MB/s
>> Read 4 294 964.5 MB/s


>> Taki dysk!!!
>> APki balkonowe też dają czadu!!!


> Właśnie jedna zbiesiła się. Radośnie mruga LEDkami poprawnie
> i resetuje się na oko także poprawnie, ale nie chce gadać...


Teraz nie mruga lampionami -- choc IMO powinna mrugać jedną,
ale pracuje poprawnie. Winnym był najprawdopodobniej przewód
(skrętka) nieco ;) uszkodzony przy okazji remontów balkonowych.

A że początkowo hybryda nie chciała w ogóle gadać na żadnym
przewodzie, zresetowałem (wielokrotnie) jej ustawienia -- być
może niepotrzebnie. Ponieważ miałem na dysku coś brzmiącego
swojsko -- spróbowałem to coś wrzucić hybrydzie na ruszt...

Niby sukces, ale wiele błędów... I taki jakiś adres niezbyt trafny...
Okazało się, że wgrałem ustawienia zupełnie :) innego TPlinka...
Miałem wiele bakapów ustawień, ale akurat tej hybrydy -- nie
znalazłem, więc musiałem przypomnieć sobie to i owo z ustawień,
a od lat nie zaglądałem do tych hybryd...

Ostatecznie stanęło na tym, że winny jest przewód -- odciąłem
uszkodzony fragment i założyłem nową wtyczkę...

Akurat hybryda zaczęła gadać po podłączeniu jej do innego
zasilacza, ale IMO zasilacz nie uległ awarii, gdyż teraz
zasilana jest nim przeciwległa hybryda -- chyba z powodzeniem.

Być może hybryda potrzebowała odpoczynku. ;)

I pora dnia -- po 22 godzinie, i pora roku, i pogoda -- siąpi
deszczyk, niezbyt odpowiednia do zdejmowania i ponownego zakładania
hybrydy z cięciem przewodu i zakładaniem nowej wtyczki... Ale udało
się, choć na przewodzie długości ~4 metrów (tyle pozostało po
odcięciu końcówki znajdującej się za uszkodzeniami -- tych
uszkodzeń jest kilka, nie starczyło ;) przejechanie kątówką
w jednym miejscu) nie mam pełnych 100 Mb/s -- lecz ~90 Mb/S,
co mnie chyba zadawala.

Teraz będę przypominał sobie resztę ustawień...
Które latami gromadziłem a które IMO są nieważne.

Hybrydy pracują od ~marca 2011 roku, ale na stałe
są w tych samych miejscach od maja 2011 r.

Nie licząc tego przewodu -- OK!!!

7 lat i 8 miesięcy.

Ciekawe, jak długo jeszcze pociągną. :)
Niedaleko Krętej rośnie mi zagrożenie w postaci niby
niskich drzew. Ale że mieszkam nisko, drzewa wchodzą
mi w paradę...

W wolnej chwili sprawdzę miernikiem stan odciętego
fragmentu (czarnej -- zewnętrznej, odpornej na
czynniki zewnętrzne) skrętki dobrej jakości
wyprodukowanej w Polsce z polskiej miedzi.

Jedna hybryda kosztowała ~120 pln, podczas gdy ta
czarna skrętka kosztowała ~50 pln. Całość pochłonęła
około 360 pln. Rura plastykowa, 3 cybanty długie,
4 cybanty (2 niepotrzebne) krótkie, gwintowany pręt
z podkładkami i nakrętkami, linka nośna, kluczyki
płaskie czy oczkowe, wiertła, końcówki i zaciskarki
końcówek, ww. skrętka i trochę innych (wewnętrznych)
skrętek oraz (rzecz jasna) dwie hybrydy...

-=-

Jednego dnia zjadłem ćwierć gigabajta Rebtelowego przydziału.
Mam jeszcze nietknięte 70 GB(z hakiem) Faktycznego...
Nie załapałem się na 5 GB mikołajkowego prezentu..
[chlip, chlip ;)]

>> Znajdę snap -- pokażę!


>> Snap szybkości Evo poczyniłem!!


>


> Najpierw jest SMART Evo, niżej jest RAMdysk,
> następnie Toshiba i Samsung...


> Na górze dyski, na dole hybryda.


Niby widać, ale piszę q potomności. ;)
Eneuel Leszek Ciszewski (08.12.2018, 14:33)
"Eneuel Leszek Ciszewski" puet7s$krt$1

> Teraz będę przypominał sobie resztę ustawień...


Kanał -- niskie kanały idą zbyt szeroko.
5 GHz pożądane pomiędzy balkonami. :)

ŁoczDog, indoor, hasła...

> Które latami gromadziłem a które IMO są nieważne.


Jednak są ważne...
Jest też masa drobnych...

Ping pomiędzy hybrydami na razie (siąpi deszcz) spada tylko do 3 ms...
Średni jest znacznie gorszy -- od 5 do 7...

> Jedna hybryda kosztowała ~120 pln, podczas gdy ta
> czarna skrętka kosztowała ~50 pln. Całość pochłonęła
> około 360 pln. Rura plastykowa, 3 cybanty długie,
> 4 cybanty (2 niepotrzebne) krótkie, gwintowany pręt
> z podkładkami i nakrętkami, linka nośna, kluczyki
> płaskie czy oczkowe, wiertła, końcówki i zaciskarki
> końcówek, ww. skrętka i trochę innych (wewnętrznych)
> skrętek oraz (rzecz jasna) dwie hybrydy...


Może całóść to aż 390 pln, bo jeszcze polski przedłużacz
,,antyprzepięciowy'' z 7 (siedmioma) gniazdami z Carrefour
za 20 pln i długi (trzeci) cybant za 9 pln.

Przedłużacz jest inny niż przeciętne, gdyż wszystkie dziurki
są luźno ułożone w jednej linii:

o o o o o o o o o o o o o o

dzięki czemu wtyczki nie blokują się wzajemnie. Wewnątrz ma
jakąś elektronikę, ale na zewnątrz nie ma nawet wyłącznika
czy bezpiecznika. Do dziurek są rzecz jasna kołeczki ochronne.

-=-

Czarny przewód jest skancerowany do miedzi co najmniej w 8 miejscach.
W jednym miejscu widzę zupełnie przerwany przewód niebiesko-biały.

<-- piąty (5) w prostym (nie w krosowanym)

Okaleczone miejsca owinąłem ~półtra roku temu plastykową taśmą
izolacyjną, która jednak przepuściła wodę do swego wnętrza...

Nie będę badał przewodu miernikiem, bo nie ma to sensu -- przewód
stale schnie a ostateczny cios zadała wilgoć...

Przerwany przewód najwyraźniej nie jest zbyt istotny w transmisji.
(ale jest potrzebny do PoE)

-=-



Zasilanie hybrydy było, bo świeciła LEDka zasilania -- ale być może
niedostatecznie obfite energetycznie z uwagi na przerwanie przewodu.

Odcięty przewód ma długość ~3 metrów.

-=-

> się, choć na przewodzie długości ~4 metrów (tyle pozostało po


Łącznie od Apka do hybrydy mam więcej niż 4 m, bo do czarnego przewodu
dodać trzeba fragment białego (~3 m) i złączkę wewnatrz mieszkania.

Z złączka
A Apek
H hybryda

= czarna skrętka
- biała skrętka

P zasilanie energetyczne

H===Z---A
|
P

> odcięciu końcówki znajdującej się za uszkodzeniami -- tych
> uszkodzeń jest kilka, nie starczyło ;) przejechanie kątówką
> w jednym miejscu) nie mam pełnych 100 Mb/s -- lecz ~90 Mb/S,
> co mnie chyba zadawala.


Symetrycznie Rx/Tx -- 90, 92, 94.5, 91,9, 95.56

Pomiędzy hybrydami mam do 40 Mb/s RX lub Tx, co niestety
przekłada się na rzeczywisty transfer do mnie poniżej 10 Mb/s,
ale od ISP mam 5 Mb/s do mnie zwykle i nadzwyczajnie
(łikend czy noc) znacznie więcej...

Teraz mam do 8.8.8.8 aż 23 Mb/s dławione hybrydami do 6 Mb/s -- pada
deszcz i trochę to połączenie jest rozregulowane zarówno mechanicznie
(trzeba dokładniej/staranniej zamontować/ukierunkować hybrydę) i ustawicznie. ;)

[ważne, że pornole można oglądać]
Eneuel Leszek Ciszewski (09.12.2018, 02:07)
"Eneuel Leszek Ciszewski" pugdnl$24f$2

> Czarny przewód jest skancerowany do miedzi co najmniej w 8 miejscach.
> W jednym miejscu widzę zupełnie przerwany przewód niebiesko-biały.


> <-- piąty (5) w prostym (nie w krosowanym)


<-- który przewód do czego


> Okaleczone miejsca owinąłem ~półtra roku temu plastykową taśmą + Okaleczone miejsca owinąłem ~2.5 roku temu plastykową taśmą


Czas ucieka [do nikąd?] bardzo szybko. Budynek był ocieplany
ze strony zachodniej chyba latem 2016 roku -- wtedy też
,,regenerowano'' balkony. 2018 rok przechorowałem -- stąd
to pogubienie się w czasie.

Tak czy siak -- połączenie znów funkcjonuje a wolnym ;) czasie
lepiej ukierunkuję (i staranniej przymocuję -- pod koniec
przykręcania wypadł mi wkrętak) hybrydę do balkonu.

Trochę szkoda mi i czasu, i przewodu -- raczej bardzo dobrego,
doziemnego, zewnętrznego, z miedzianych drutów...

> izolacyjną, która jednak przepuściła wodę do swego wnętrza...


-=-

Licząc się z możliwością zepsucia hybrydy, rozejrzałem się za
kolejnymi i uznałem, że nie warto dawać 2.4 GHz, nie warto dawać
mniej niż 300 Mb/s w powietrzu i nie warto dawać RJ45 wolniejszego
niż 1000 Mb/s -- a takich nie widzę teraz w tanich ofertach...

Może za jakiś czas zainwestuję w WiFi ac 433 Mb/s -- o tyle
warto, że tanie laptopy tyle oferują. W zestawieniu z HDD
(ponad 100 MB/s w laptopie) to (20 MB/s) niezbyt wiele,
ale w zestawieniu z dzisiejszą moją szybkością WiFi to
raczej sporo.

Evo sprawuje się dobrze, ale IMO Kingston PCIe v3 x2 byłby równie
użyteczny. Być może dorzucenie RAMki (mam nadal tylko 4 GiB) zmieni
sytuację na korzyść Evo. I na moją korzyść -- także.

Fujitsu-Siemens sprzed ponad 10 laty pod WXP reaguje
znaczie szybciej niż ten Acer z Evo pod 64W10!!!

Jedynie wybudza się F-S nieco dłużej niż Acer, ale Acera rzadko usypiam.

Gdy nic nie piszę na Evo -- przybywa tam dziennie ~1 GB TBW.
Być może po dorzuceniu RAMki będę mógł zupełnie zrezygnować
ze SWAPu na C -- teraz raczej tak nie mogę. Być może wtedy
sączyć się będzie wolniej, choć wątpię w to, bo nawet wtedy
,,przecieka'', gdy RAMka jest w połowie pusta a laptop ,,na
oko'' odpoczywa.

Podobne wątki