znaczacy > misc.* > misc.budowanie

yarecky (09.10.2019, 10:40)
Czesc,
Pamietam, ze ktos tu ruszyl temat importu zestawów FV z Chin.
Pamietam tez, ze wymagane bylo kupienie minimum 6-u sztuk, aby sie to
kalkulowalo.
Czy temat aktualny? Jest jakas grupa zainteresowanych, która o tym
dyskutuje?

Pozdrawiam,
yarecky.
Piotrek Paradysz (09.10.2019, 11:06)
Przy dolarze za 4pln kiepsko to widze
Myjk (09.10.2019, 11:10)
Wed, 9 Oct 2019 10:40:33 +0200, yarecky

> Czesc,
> Pamietam, ze ktos tu ruszyl temat importu zestawów FV z Chin.
> Pamietam tez, ze wymagane bylo kupienie minimum 6-u sztuk, aby sie to
> kalkulowalo.
> Czy temat aktualny? Jest jakas grupa zainteresowanych, która o tym
> dyskutuje?


Póki co temat wisi w powietrzu przez a) absurdalna cene dolara (troche juz
zjechal) b) nadchodzaca zime. Niemniej temat jest aktualny i, zgodnie z tym
co pisalem w poprzednim watku, jak sie bedzie cos przecyzowac (czyli pewnie
po nowym roku) to dam znac na grupie. Jest juz dwóch chetnych na 2x20kWp
plus moje 10kWp, wiec polowa kontenera juz jest zapelniona. ;) Z nowosci do
to doszlo info, ze maja rózne falowniki growatta, takze z dwoma MPPT (mnie
wlasnie takie potrzebne, bo mam 3 polacie do oblozenia).

Ew. jak ktos jest zainteresowany to moze wpisac ile potrzebuje mocy, jakie
warunki instalacji (falownik z 1/2 MPPT ile polaci do ogarniecia itd.).
Myjk (09.10.2019, 11:12)
Wed, 9 Oct 2019 02:06:32 -0700 (PDT), Piotrek Paradysz

> Przy dolarze za 4pln kiepsko to widze


Inni dystrybutorzy na rynek PL to po jakiej cenie $ kupuja?
Tomasz Gorbaczuk (09.10.2019, 11:22)
W dniu .10.2019 o 11:10 Myjk <myjkel> pisze:

> Ew. jak ktos jest zainteresowany to moze wpisac ile potrzebuje mocy,
> jakie
> warunki instalacji (falownik z 1/2 MPPT ile polaci do ogarniecia itd.).


10kW, jedna polac. Niezmiennie jestem chetny.

TG
yarecky (09.10.2019, 14:33)
On 09.10.2019 11:10, Myjk wrote:
> Wed, 9 Oct 2019 10:40:33 +0200, yarecky
> Póki co temat wisi w powietrzu przez a) absurdalna cene dolara (troche juz
> zjechal) b) nadchodzaca zime. Niemniej temat jest aktualny i, zgodnie z tym
> co pisalem w poprzednim watku, jak sie bedzie cos przecyzowac (czyli pewnie
> po nowym roku) to dam znac na grupie. Jest juz dwóch chetnych na 2x20kWp
> plus moje 10kWp, wiec polowa kontenera juz jest zapelniona. ;) Z nowosci do
> to doszlo info, ze maja rózne falowniki growatta, takze z dwoma MPPT (mnie
> wlasnie takie potrzebne, bo mam 3 polacie do oblozenia).
> Ew. jak ktos jest zainteresowany to moze wpisac ile potrzebuje mocy, jakie
> warunki instalacji (falownik z 1/2 MPPT ile polaci do ogarniecia itd.).

Ok, to ja bym sie pisal na 1 lub 2 zestawy na jedna polac 5-6kWp (info o
drugim zestawie nieco pózniej).

yarecky.
Janusz (09.10.2019, 14:35)
W dniu 2019-10-09 o 11:10, Myjk pisze:
> Wed, 9 Oct 2019 10:40:33 +0200, yarecky
> Póki co temat wisi w powietrzu przez a) absurdalna cene dolara (troche juz
> zjechal) b) nadchodzaca zime. Niemniej temat jest aktualny i, zgodnie z tym
> co pisalem w poprzednim watku, jak sie bedzie cos przecyzowac (czyli pewnie
> po nowym roku) to dam znac na grupie. Jest juz dwóch chetnych na 2x20kWp
> plus moje 10kWp, wiec polowa kontenera juz jest zapelniona. ;) Z nowosci do
> to doszlo info, ze maja rózne falowniki growatta, takze z dwoma MPPT (mnie
> wlasnie takie potrzebne, bo mam 3 polacie do oblozenia).
> Ew. jak ktos jest zainteresowany to moze wpisac ile potrzebuje mocy, jakie
> warunki instalacji (falownik z 1/2 MPPT ile polaci do ogarniecia itd.).

Napisz na priva ile by to bylo na 10kwp i falownik z 2 mppt, bo moze
bede zainteresowany :)
pieszy (09.10.2019, 15:11)
W dniu 09.10.2019 o 10:40, yarecky pisze:
> Czesc,
> Pamietam, ze ktos tu ruszyl temat importu zestawów FV z Chin.
> Pamietam tez, ze wymagane bylo kupienie minimum 6-u sztuk, aby sie to
> kalkulowalo.
> Czy temat aktualny? Jest jakas grupa zainteresowanych, która o tym
> dyskutuje?
> Pozdrawiam,
> yarecky.


Mnie ciekawi ta oferta:


Z moich obliczen strasznie tanio. Az strach kupowac. Sprawdzajac oferty
na alibabie nie znalazlem taniej.

pieszy.
Kris (09.10.2019, 15:18)
W dniu sroda, 9 pazdziernika 2019 15:11:07 UTC+2 uzytkownik pieszy napisal:
> W dniu 09.10.2019 o 10:40, yarecky pisze:


> Z moich obliczen strasznie tanio. Az strach kupowac

Problem taki ze sprzedawca na allegro od 7 miesiecy, nic nie sprzedal(przynajmniej zadnych komentarzy nie ma) a ostatnio logowalsie na allegro 22go sierpnia
Myjk (09.10.2019, 15:51)
Wed, 9 Oct 2019 15:11:04 +0200, pieszy

> Z moich obliczen strasznie tanio.


Nie, to jest wlasnie normalna cena jak jest import w kontenerze.
Zenek Kapelinder (09.10.2019, 18:47)
Wychodzi na to ze cena za wata zaczyna sie cywilizowac. Pojedynczy panel 270W za 420 zlotych. Wychodzi 1,50zl za wata. Daje to czas dojscia z cena pradu do ceny pradu w II taryfie ok 4 lata. W instalacji 10kWz falownikiem 2 zlote za wata. Od dluzszego czasu mówilem zeby czekac bo bedzie tanialo.
Sir_Robak (09.10.2019, 19:10)
W dniu 2019-10-09 o 15:51, Myjk pisze:
> Wed, 9 Oct 2019 15:11:04 +0200, pieszy
>> Z moich obliczen strasznie tanio.

> Nie, to jest wlasnie normalna cena jak jest import w kontenerze. A jak to sie ma do "naszego" wspólnego transportu?


Robak
pieszy (10.10.2019, 08:43)
W dniu 09.10.2019 o 15:51, Myjk pisze:
> Wed, 9 Oct 2019 15:11:04 +0200, pieszy
>> Z moich obliczen strasznie tanio.

> Nie, to jest wlasnie normalna cena jak jest import w kontenerze.


Za panel to tak. Ale tam jest jeszcze inwerter. Do cen z alibaby
doliczam jeszcze VAT 23%. Cla nie znam ale pewnie trzeba bedzie jeszcze
doliczyc z 6%. No i VAT od transportu tez.

pieszy.
Myjk (10.10.2019, 09:26)
Wed, 9 Oct 2019 19:10:08 +0200, Sir_Robak

> A jak to sie ma do "naszego" wspólnego transportu?


Jesli liczyc, jak w tej aukcji, same panele (tylko ja chce mono, nie wiem
jak inni -- w aukcji sa poly) i inwerter (bez mocowan, zabezpieczenia,
kabli, konektorów) powinno byc jeszcze taniej. Pozostaje pytanie czy u
chinczyka brac takze peryferia. Z pewnoscia przewodów sie brac nie oplaca,
bo tansze sa na miejscu. Podobnie zabezpieczenia bym sobie odpuscil, bo
mniej wiecej w tej samej cenie mozna kupic w PL i kazdemu wg potrzeb a nie
"seryjne". Pozostaje kwestia mocowan.
Myjk (10.10.2019, 10:05)
Wed, 9 Oct 2019 14:35:01 +0200, Janusz

> Napisz na priva ile by to bylo na 10kwp i falownik z 2 mppt,
> bo moze bede zainteresowany :)


Zalezy czy chcesz tylko panele z inwerterem, czy komplet gotowy do
instalacji, a wtedy kwestia jakie jest pokrycie dachowe.

Podobne wątki